вівторок, 12 квітня 2016 р.

Обміняй цигарку на цукерку

 Проект

"Обміняй цигарку на цукерку!"

 Тип проекту: інформаційно-дослідницький та практично орієнтований.

Основні питання:  

Ключове питання: світ каже: “Курінню – ні!” Що можемо ми, що можу я?

Тематичні питання:

1.Чому люди курять?
2.Які чинники сприяють поширенню тютюнокуріння?
3.Якої шкоди завдає здоров’ю тютюнокуріння?
4.Як суспільство бореться з цим явищем?

І. Актуальність
Проблема тютюнокуріння за останній час стала однією з найгостріших для людства. За даними всесвітньої організації охорони здоров’я, у світі понад 1,1 млрд курців. Щорічно на планеті помирає понад 4 млн осіб у результаті тютюнокуріння. Тобто кожні 8 с з цієї причини вмирає людина.

Сучасна молодь вступає в життя не тільки в період бурхливого розвитку науки й техніки, а й у період негативного впливу на здоров’я низки чинників. Перше місце серед них посідає тютюнокуріння, шкідлива дія якого відчувається не відразу, а поступово. Тютюнокуріння та його вплив на організм стали сьогодні соціальною та медичною проблемою.
Проведені численні опитування населення показали, що багато хто не знає достатньою мірою про шкоду й усі наслідки тютюнокуріння, не варто нехтувати цим. Слід активно формувати суспільну думку, що засуджує куріння. Адже від того, який вибір зробить молодь, залежить наше майбутнє.

ІІ. Мета і завдання проекту
v Визначити причини, через які люди починають курити.
v Ознайомити учнів із небезпечними наслідками тютюнокуріння.
v Довести, що того, хто обирає здоровий спосіб життя, не менше поважають у суспільстві, ніж того, хто курить.
v Навчити учнів робити вільний вибір при повній поінформованості.
v Надати учням можливість продемонструвати власні здібності переконувати.
v Розвивати життєві компетенції учнів.

ІІІ. Етапи проекту
q Анкетування учнів 8-х класів. Обробка анкет.
Анкета – сповідь “Чому шкідливе паління?”
1.     Як ви ставитесь до паління?
2.     Чи пробували ви палити, чи сподобалось це вам?
3.     Чому люди палять?
4.     Які ви можете назвати причини паління серед школярів?
5.     Назвіть, які можуть бути наслідки від паління?
6.     Вкажіть негативне і позитивне (якщо є) в палінні.
7.     Який шлях обрали б ви:
а) з цигаркою;
б) здоровий спосіб життя.




Співвідношення курців і некурців


q Проведення акцій
“Обміняй цигарку на цукерку ”.
Стислий опис проекту
Особливістю нового навчального року є орієнтація політики загальноосвітніх закладів України на формування навичок безпечної поведінки, збереження та зміцнення здоров’я учнів.
Світ каже: “Курінню – ні!” Ми – педагоги та учні Часовоярської ЗОШ №17 – поставили перед собою питання: “А що можемо ми, що можу я?” Було вирішено розпочати роботу над проектом “Обміняй цигарку на цукерку ”.
У ході роботи було вирішено охопити проектною діяльністю якомога більшу частину учнів, причому вирішальне значення в цій роботі мали принципи добровільності та дотримання анонімності при з’ясуванні певних питань. Проведене анкетування показало, що і серед наших учнів є чимало курців. Наступним нашим кроком був вихід учасників акції “Обміняй цигарку на цукерку ” на вулиці нашого мікрорайону. Ми зверталися до перехожих, які палили, з пропозицією обміняти цигарку на цукерку. Реакція людей була різною: дехто з подивом дивився на нас і йшов далі, дехто сердився й відмовлявся спілкуватися. Але були і такі, які із зацікавленням взяли участь у акції, вони не тільки обмінювали цигарку, яку палили, а й віддавали решту пачки. 


q Випуск інформаційних плакатів:
1.     Антитюнова хартія;
2.     Чи знаєте ви, що…;
3.     Дивись на світ відкритими очима.

Антитютюнова хартія
(прийнята в 1988 р. на Мадридській конференції, присвяченій шкідливому впливу тютюнопаління)
Право дихати чистим повітрям, не забрудненим тютюновим димом, є невід’ємним правом на життя в чистому, незабрудненому оточуючому середовищі.
Кожна дитина і підліток мають право на захист від усіх форм реклами тютюну, а також на всілякі види підтримки, включаючи просвітні та інші, які дозволяють їм вистояти перед спокусою пристраститися до споживання тютюну в будь-якій формі.
Кожен громадянин має право дихати чистим повітрям, не забрудненим тютюновим димом, в громадських місцях і в громадському транспорті.
Кожен працюючий має право дихати чистим повітрям на робочому місці.
Кожен, хто палить тютюн, має право на підтримку і допомогу при відвиканні від цієї шкідливої звички.
Кожен має право на інформацію про високий ризик паління на здоров’я.
Звичка, огидна для зору, нестерпна для нюху, шкідлива для мозку, небезпечна для легенів, - ось що таке куріння.
(Яків І, король Великобританії 1604 р.).

Чи знаєте ви, що…
-         Курять більше 1 млрд. чоловік (за даними ВООЗ);
-         Чоловіки легше відмовляються від куріння, ніж жінки;
-         Курять 2/3 чоловіків і 1/3 жінок;
-         Тютюнова епідемія щодня вбиває 750 чоловік;
-         Отруйні речовини, які містяться в цигарках, розносяться по організму людини за 21-23 секунди;
-         В момент затягування температура на кінчику сигарети досягає 600-900º С;
-         В світі від куріння помирає більше людей, ніж від впливу алкоголю, кокаїну, героїну, від СНІДу, насильницької смерті, авто- і авіакатастроф разом взятих;
-         До складу тютюнового диму входить більше 1200 речовин.
Увага реклама!
Навіщо! Щоб продати свій товар, а для цього і підкреслити його перевагу у порівнянні з іншим аналогічними товаром.
Ким? Реклама створюється фахівцями (які працюють разом з виробниками товару), що вивчають попит на цей товар і потребу в ньому, а також психологічні особливості споживачів.
Для кого? Для покупців, потенційних покупців.
У процесі створення реклами враховуються:
-         Психологічні характеристики сприйняття кольорів людиною;
-         Рекламований товар завжди представлений у найвигіднішому вигляді, що підкреслює його переваги;
-         Реклама має бути яскравою, помітною і зустрічатися на кожному кроці;
-         Рекламний ролик обов’язково лаконічний, але постійно повторюється, тому що повторення часом сильніше впливає на свідомість людини, ніж логіка і переконання;
-         «Рекламна людина» - відома людина (артист, спортсмен).
Поміркуй: яким чином рекламі вдається маніпулювати свідомістю курця?
Не будь маріонеткою в чужих руках!
Дивись на світ відкритими очима!
Ти хочеш насолоджуватися життям, крокувати у ногу з часом, не відставати від моди?
Сучасна мода одна – здоров’я!
Бути здоровим – модно, стильно, красиво, класно!
Приєднуйся до нас!
Поспішай творити добро!
Що ми завжди бачимо у рекламі тютюнових виробів?
1.     Красиву пачку, повну цигарок, яку «герой» реклами тільки-но розкрив;
2.     Красивих, молодих, здорових та процвітаючих людей;
3.     Людина в рекламі завжди запалює з задоволенням;
4.     Куріння ніколи не заважає оточуючим;
5.     Людина, яка закурила у рекламному кліпі, зробила перед тим якусь важливу і потрібну справу, і зробила її відмінно;
6.     Нема сумніву у тому, курити чи ні, головне – обрати правильний сорт цигарок.
Що ми ніколи не побачимо в рекламі тютюнових виробів?
1.     Хворих, нещасних людей з тремтячими, пожовклими від тютюнового диму пальців;
2.     Людина в рекламі нікой з тремтячими, пожовклими від тютюнового диму пальців;
2.     трібну спаравусвідомість людини, ніж логіка і переконання;ли не закашляє і не прищуриться від тютюнового диму;
3.     У рекламі ніколи немає дітей, родичів і сусідів курця, яким заважає тютюновий дим;
4.     Людина у рекламному ролику ніколи не курить у безвихідді, під час сварок, при програші, після скандалу тощо;
5.     Ніколи не показують хворих, які шкодують про те, що своєчасно не кинули курити.

Немає коментарів:

Дописати коментар