четвер, 18 серпня 2016 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА ДО ПРОГРАМИ ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА ДО ПРОГРАМИ ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

Головною метою трудового навчання є формування техноло­гічно освіченої особистості, підготовленої до самостійного життя і активної перетворювальної діяльності в умовах сучасного високо-технологічного, інформаційного суспільства для реалізації творчо­го потенціалу учнів.
Зміст предмета має чітко виражену прикладну спрямованість і реалізується переважно шляхом застосування практичних мето­дів і форм організації занять.

Завданнями трудового навчання є:
1)формування цілісного уявлення про матеріальне вироб­ництво, роль техніки, проектування і технологій у розвитку сус­пільства;
2)набуття учнями досвіду провадження технологічної діяль­ності, партнерської взаємодії і ціннісних ставлень до трудових тра­дицій;
3)формування технологічних умінь і навичок учнів;
4)ознайомлення учнів із виробничим середовищем, традицій­ними, сучасними і перспективними технологіями обробки матеріа­лів, декоративно-ужитковим мистецтвом;
5)формування здатності розвивати надбання рідної культури з використанням засобів декоративно-ужиткового мистецтва;
6)сприяння усвідомленню учнями значущості ролі технологій як практичного втілення наукових знань;
7)реалізація здібностей та інтересів учнів у сфері проектно-технологічної діяльності та технічної творчості;
8)прилучення учнів до надбань української культури через практичне вивчення традиційних ремесел та різних видів декора­тивно-ужиткового мистецтва;
9)створення умов для самореалізації та професійного самовиз­начення кожного учня;
10)         оволодіння вміннями оцінювати власні результати предмет-
но-перетворювальної діяльності та рівня сформованості ключових
і предметних компетентностей.
Навчальна програма з трудового навчання для 5-9 класів роз­роблена відповідно до вимог Державного стандарту базової та по­вної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабіне­ту Міністрів України № 1392 від 23 листопада 2011 р. та Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступе­ня, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.04.2012 № 409, відповідно до яких на вивчен­ня трудового навчання в усіх загальноосвітніх навчальних закла­дах відводиться у 5-6 класах 2 год на тиждень, у 7-9 класах 1 год на тиждень.
Програма характеризується спрямованістю на реалізацію прин­ципу варіативності, який передбачає планування навчального ма­теріалу відповідно до матеріально-технічного та кадрового забез­печення навчального процесу, віково-статевих особливостей учнів та їхніх інтересів.
Навчальна програма забезпечує:
  безперервність, єдність і наступність між початковою та старшою школою;
  розвивальний характер і прикладну спрямованість навчаль­ного процесу;
•     формування технічно та технологічно грамотної особистості. Трудове навчання у 5-9 класах базується на практичній діяль­ності учнів. На кожному уроці має бути практична робота.
Її зміст визначається вчителем самостійно залежно від теми уроку та виду робіт, що виконуватимуться під час уроку. Засвоєння тео­ретичного матеріалу доцільно проводити під час практичних робіт, не витрачаючи на це окремого навчального часу. Однак не виклю­чається можливість проведення уроків засвоєння нових знань, під час яких учитель може розкрити навчальний матеріал усього моду­ля або його окремої частини. Такі уроки в навчальному процесі мо­жуть бути поодинокими.
Під час роботи у навчальній майстерні на кожному уроці треба звертати увагу на дотримання учнями правил безпечної роботи, виробничої санітарії й особистої гігієни, навчати їх тільки безпеч­них прийомів роботи, ознайомлювати із заходами попередження травматизму.
Навчальна програма містить обов'язкову для вивчення складо­ву та варіативну складову.
Результатом діяльності учнів при вивченні кожного блока обов'язкової для вивчення складової програми модуля має бути виріб, а будь-якого варіативного модуля - проект.
Резерв часу, передбачений програмою, вчитель може викорис­тати на підсилення окремих складових навчальної програми на свій вибір.


Немає коментарів:

Дописати коментар