четвер, 2 лютого 2017 р.

Тренінгові вправи та ігри на уроках з основ здоров’я.

Тренінгові  вправи  та ігри  на
уроках  з  основ  здоров’я.

     Для  того, щоб  зробити  урок  з  основ  здоров’я  більш  ефективним,  необхідно  змінити  теми  заняття, зробити  невеличкий  відступ  від  основного   змісту  теми, щоб  учні  трошки  відпочили – пропоную  вправи, ігри. Цей  матеріал  можна  використовувати  під  час  уроків основ здоров’я  в усіх  класах  ,  де  викладається  цей  предмет.

 

Мозковий  штурм : « Що  таке  здоров’я ?» ( 10 хв.)
          
          Мета:  ввести  учасників  тренінгу  в  тему, активізувати  їхнє  особисте  розуміння  того, що  таке  здоров’я.
                                      Хід  вправи.  
       Коли  ми  промовляємо  свої  вітання  один  до  одного,  то  тим  самим  бажаємо  здоров’я , тобто  чогось  дуже  важливого  у  нашому  житті. Що  таке  здоров’я ? На  листі  А – 3  вчитель  записує  всі  варіанти  відповідей  учнів  про те , що  таке  здоров’я, на  їхню  думку  з  чим  воно  асоціюється.
 Визначення  поняття  здоров’я  Всесвітньої  Організації  Охорони  Здоровя
 « Здоровя – це  стан  повного  фізичного, духовного  та  соціального  благополуччя, а  не  тільки відсутність  хвороб  або  фізичних  вад ».


Вправа «Асоціативний  ряд  на  слово «здоров’я»                                                                                      (10хв).
                    Мета : засвоїти  поняття  « здоров’я», розширити  його  зміст.
                                       Хід  вправи.
        Ведучий  на  листі  А – 3 по  вертикалі  записує  слово  « здоров’я »  і             пропонує   учасникам  назвати  характеристики  з  якими  асоціюється  це  слово  і  починаються  вони  з  букв  вертикального  ряд
З – зібраність, зваженість.
Д – доброзичливість, добропорядність.
О – оптимізм,  обов’язок.
Р -  розважливість, розум.
О – обережність.
В - відповідальність
Я – якість, ясність.
      Після  того, як  буде  розібрано  слово, вчитель  проводить  обговорення, в  ході  якого  ставить  питання :
        Які  ваші  враження  від  виконаного  завдання?
         Що  нового  ви  дізналися?                                                    


Вправа « Десять  заповідей  здоров’я ». ( 25 хв.)
    
          Мета вправи: звернути  увагу  учнів  на  їм  властиві  звички  та  необхідність  здорового  способу  життя.
                    Хід  команди.
        Вчитель  запитує  в  учнів , що  таке  заповідь?
Після  чого  пропонує  їм  протягом  10  хвилин  скласти  власні  десять  заповідей. Після  закінчення  тренер пропонує  одному  із  учасників назвати  свої  заповіді і  записати  їх   на  дошці. Інші  учасники  доповнюють  цей  перелік.
            Після  закінчення  обговорення  учитель  радить  учасникам  обговорити  всі  заповіді  у  «великому  колі», залишивши  10, з  якими  погоджуються  всі  учасники.
            Запитання  для  обговорення:
-         З  чим  можна  порівняти  заповіді?
-         Як  ви  розумієте  давній  латинський  вислів : « Якщо  є  сумнів – утримайся!» ?
-         Які  думки  у  тебе  виникали  коли  ви  слухали  своїх  товаришів?


Гра – розминка « Звук  групи »  ( 5хв. ).
Мета : сприяти  відчуттю  єдності  групи, зняти  напруженість і  втому.
       Учасники  займають  комфортне  положення  на  своїх  стільцях, заплющують  очі  і  задумують який – не будь  звук, який  вони  можуть  відтворити, але  кожен  промовляє  свій  звук тільки  тоді, коли  відчує  дотик  учителя.  Учитель  тихенько  проходячи  поміж  учасниками, торкається  то  одного  то  другого, не  минувши  нікого, а  учасники  відтворюють  задумані  ними  звуки  так,  щоб  їх  могли  почути всі  в  групі. Коли  всі  учасники  відтворили  свої  звуки, учитель  пропонує  їм , не  розплющуючи  очей  ,  повторити   свої  звуки  усі  разом.
Це  і є   звук  групи!

     Вправа « 12  справ  замість» ( 20 хв).

Мета :  реалізація  активного  творчого  потенціалу  учасників  щодо  створення  ними  альтернативних  пропозицій  проведення  свого  часу, з  якого  складається їхнє  життя.
                       Хід   вправи.

         Учасники  об’єднують  в  три  підгрупи. Кожна  підгрупа  отримує  одне  й  те  саме  завдання :  намалювати  на  аркуші  паперу  формату  А – 3  плакат  « 12  вправ  замість» , де  вони  мають  у  будь – якій формі  навести  приклади  того, чим  можна  було  б  зайнятися, що  зробити  замість  того, щоб  почати  вести  нездоровий  спосіб  життя.
           Кожна  група  презентує свою  роботу.


       Вправа  « Погляд  у  майбутнє». ( 20 хв.)

   Мета: активізувати  позитивну  мрію – намір  учасників  тренінгу, сприяти  чіткому  усвідомленню  учасниками  набутих  знань  і  навичок.

                       Хід   вправи.
           На  маленьких  злегка  надутих  повітряних  кульках  учасники  будь – яким  чином ( записуючи, малюючи)  у  символічній  формі  відтворюють  свою  мрію. За  бажанням  учасники  діляться  змістом  своїх  мрій.
              Учитель  наголошує, що  зробити  реальнішим  здійснення  своєї  мрії  можна, об’єднавши її  з  мріями  інших  людей,  своїх  друзів. І  тому  він  пропонує  об’єднати  всі  кульки – мрії  в  один  великий  оберемок. Усі  кульки – мрії  перев’язуються  яскравою  стрічкою і передаються  учасниками  по  колу  один  одному . Водночас  учасники  промовляють  те , щоб  вони  хотіли  сказати  наприкінці  тренінгу, висловити, можливо  те, що  не  встигли: якісь  свої  побажання, роздуми, висновки  тощо. 


Вправа « Коло  асоціацій  зі  словом « життя».(5 хв).
 
           Мета: активізувати  учасників для  виконання  наступної  роботи, створення  позитивного  настрою.

                        Хід   вправи.

            На  листку  формату  А – 3  у  вигляді  променів  записуються  всі  асоціації  учасників  із  словом « життя».
             До  уваги  вчителя!!!
            Можливий  висновок – життя  дуже  багатогранне , це – яскравий  світ , але  для  кожного  він  особливий.



       Гра – розминка « Історії  з  торбинки» ( 10 хв).

           Мета: настроїти  учасників  на  роботу  за  темою, активізувати  відчуття  особистості.

                             Хід    вправи.                           

             Учасники  сідають  у  коло  і  по  черзі  витягують  з  торбинки, не  заглядаючи  в  неї, один  з  наявних  там  предметів

( олівець, ручка, ґудзик, гумка, кубик, котушка  ниток, заколка, цукерка  тощо.  Після  того, як  усі  отримали  якусь  річ, кожен  по  черзі  промовляє  фразу, яка  починається  з  « Я», презентуючи  те, що  дісталося  з  торбинки. Наприклад: « Я -  цукерка, солоденька, смачненька, всі  мене  люблять». Коли  всі  скажуть  свої  фрази, підводиться  підсумок  сказаного. Визначають  найкращий  вислів.

Немає коментарів:

Дописати коментар