Тренінгові
вправи та ігри на
уроках з
основ здоров’я.
Для того, щоб
зробити урок з
основ здоров’я більш
ефективним, необхідно змінити
теми заняття, зробити невеличкий
відступ від основного
змісту теми, щоб учні
трошки відпочили – пропоную вправи, ігри. Цей матеріал
можна використовувати під
час уроків основ здоров’я в усіх
класах , де
викладається цей предмет.
Мозковий штурм : «
Що таке
здоров’я ?» ( 10 хв.)
Мета:
ввести учасників тренінгу
в тему, активізувати їхнє
особисте розуміння того, що
таке здоров’я.
Хід вправи.
Коли ми
промовляємо свої вітання
один до одного,
то тим самим
бажаємо здоров’я , тобто чогось
дуже важливого у
нашому житті. Що таке
здоров’я ? На листі А – 3
вчитель записує всі
варіанти відповідей учнів
про те , що таке здоров’я, на
їхню думку з
чим воно асоціюється.
Визначення
поняття здоров’я Всесвітньої
Організації Охорони Здоровя
« Здоровя –
це стан
повного фізичного, духовного та
соціального благополуччя, а не
тільки відсутність хвороб або
фізичних вад ».
Вправа
«Асоціативний ряд на
слово «здоров’я»
(10хв).
Мета : засвоїти поняття
« здоров’я», розширити його зміст.
Хід вправи.
Ведучий на
листі А – 3 по вертикалі
записує слово « здоров’я »
і пропонує учасникам назвати
характеристики з якими
асоціюється це слово
і починаються вони
з букв вертикального
ряд
З – зібраність, зваженість.
Д – доброзичливість, добропорядність.
О – оптимізм,
обов’язок.
Р -
розважливість, розум.
О – обережність.
В - відповідальність
Я – якість, ясність.
Після того, як буде
розібрано слово, вчитель проводить
обговорення, в ході якого
ставить питання :
Які ваші враження
від виконаного завдання?
Що
нового ви дізналися?
Вправа « Десять заповідей
здоров’я ». ( 25 хв.)
Мета вправи: звернути увагу
учнів на їм
властиві звички та
необхідність здорового способу
життя.
Хід команди.
Вчитель запитує
в учнів , що таке
заповідь?
Після
чого пропонує їм
протягом 10 хвилин
скласти власні десять
заповідей. Після закінчення тренер пропонує одному
із учасників назвати свої
заповіді і записати їх на дошці. Інші
учасники доповнюють цей
перелік.
Після закінчення обговорення
учитель радить учасникам
обговорити всі заповіді
у «великому колі», залишивши 10, з
якими погоджуються всі
учасники.
Запитання для обговорення:
-
З чим можна
порівняти заповіді?
-
Як ви розумієте
давній латинський вислів : « Якщо є
сумнів – утримайся!» ?
-
Які думки у
тебе виникали коли
ви слухали своїх
товаришів?
Гра – розминка « Звук групи »
( 5хв. ).
Мета : сприяти відчуттю
єдності групи, зняти напруженість і втому.
Учасники
займають комфортне положення
на своїх стільцях, заплющують очі
і задумують який – не будь звук, який
вони можуть відтворити, але кожен
промовляє свій звук тільки
тоді, коли відчує дотик
учителя. Учитель тихенько
проходячи поміж учасниками, торкається то
одного то другого, не
минувши нікого, а учасники
відтворюють задумані ними
звуки так, щоб
їх могли почути всі
в групі. Коли всі
учасники відтворили свої
звуки, учитель пропонує їм , не
розплющуючи очей ,
повторити свої звуки
усі разом.
Це і є
звук групи!
Вправа « 12
справ замість» ( 20 хв).
Мета : реалізація активного
творчого потенціалу учасників
щодо створення ними
альтернативних пропозицій проведення
свого часу, з якого
складається їхнє життя.
Хід вправи.
Учасники об’єднують
в три підгрупи. Кожна підгрупа
отримує одне й
те саме завдання :
намалювати на аркуші
паперу формату А – 3
плакат « 12 вправ
замість» , де вони мають
у будь – якій формі навести
приклади того, чим можна
було б зайнятися, що
зробити замість того, щоб
почати вести нездоровий
спосіб життя.
Кожна група
презентує свою роботу.
Вправа
« Погляд у майбутнє». ( 20 хв.)
Мета: активізувати позитивну
мрію – намір учасників тренінгу, сприяти чіткому
усвідомленню учасниками набутих
знань і навичок.
Хід
вправи.
На маленьких
злегка надутих повітряних
кульках учасники будь – яким
чином ( записуючи, малюючи)
у символічній формі
відтворюють свою мрію. За
бажанням учасники діляться
змістом своїх мрій.
Учитель наголошує, що
зробити реальнішим здійснення
своєї мрії можна, об’єднавши її з
мріями інших людей,
своїх друзів. І тому
він пропонує об’єднати
всі кульки – мрії в
один великий оберемок. Усі
кульки – мрії перев’язуються яскравою
стрічкою і передаються
учасниками по колу один
одному . Водночас учасники промовляють
те , щоб вони хотіли
сказати наприкінці тренінгу, висловити, можливо те, що
не встигли: якісь свої
побажання, роздуми, висновки
тощо.
Вправа « Коло асоціацій
зі словом « життя».(5 хв).
Мета: активізувати учасників для
виконання наступної роботи, створення позитивного
настрою.
Хід вправи.
На
листку формату А – 3
у вигляді променів
записуються всі асоціації
учасників із словом « життя».
До
уваги вчителя!!!
Можливий висновок – життя дуже
багатогранне , це – яскравий світ
, але для кожного
він особливий.
Гра – розминка « Історії з
торбинки» ( 10 хв).
Мета: настроїти учасників
на роботу за
темою, активізувати відчуття особистості.
Хід вправи.
Учасники сідають
у коло і
по черзі витягують
з торбинки, не заглядаючи
в неї, один з наявних
там предметів
( олівець, ручка, ґудзик, гумка,
кубик, котушка ниток, заколка,
цукерка тощо. Після
того, як усі отримали
якусь річ, кожен по
черзі промовляє фразу, яка
починається з « Я», презентуючи те, що
дісталося з торбинки. Наприклад: « Я - цукерка, солоденька, смачненька, всі мене
люблять». Коли всі скажуть
свої фрази, підводиться підсумок
сказаного. Визначають
найкращий вислів.
Немає коментарів:
Дописати коментар