пʼятницю, 16 грудня 2016 р.

допомоги людям з особливими потребами

Практична робота.
Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами
Мета. Формувати уявлення про людей з особливими потребами; ознайомити із способами допомоги людям з обмеженими фізичними можливостями; вчити надавати моральну підтримку тим, хто цього потребує; виховувати гуманне ставлення до людей з особливими потребами.
Обладнання. Підручник, робочий зошит.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань.
Робота з віршем.
Поет в колясці
Сиджу в колясці, так собі сиджу.
Проходять люди, поглядають косо.
А що я їм у відповідь скажу?
Для них мій голос зовсім безголосий.
Усі здорові, ну а я — такий.
Інакше жити між людей не можу.
Але мій дух незламний і палкий —
у ньому сила невичерпна, Божа.
Ніхто не знає, що в моїй душі.
Ідуть, минають, поглядають косо.
Не доброту від вас я залишив,
а біль, який зневірою голосить.
Хтось кине гривню, щоби я не вмер.
А хтось копійку тицьне мені в зуби.
Такий народець «добрий» є тепер:
не дасть померти, але словом згубить.
Та я із тих, що гніву не несуть
навіть тоді, коли життя не вдасться.
І попри всю зухвалу мою суть,
пишу відверто: «Я — поет в колясці!»
Юрій Титов
— Про що розповідається у вірші?
— Чи правильною була реакція перехожих людей на людину в інвалідній колясці?
— Як ми повинні ставитись до людей з обмеженими фізичними можливостями?
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Оголошення теми і мети уроку.
2. Бесіда.
У повсякденному житті ми зустрічаємо людей, які мають певні фізичні вади. Часто ці люди дуже сильні духовно, незламні. Адже незважаючи на усі перешкоди, з якими вони зустрічаються щодня, не втрачають віри і сили волі. Ми повинні допомагати таким людям долати усі труднощі і пам’ятати, що вони такі ж, як і ми: хочуть вчитися, радіти, відпочивати, спілкуватись із друзями, захоплюватись красою природи.
— Чи є серед ваших знайомих люди з особливими потребами?
— Як ви їм допомагаєте?
3. Робота з підручником.
Розгляньте малюнок на с. 87. Поясніть, як повинні вчинити діти у цій ситуації.
4. Розповідь.
Діти з фізичними обмеженими можливостями мають право на особливу увагу й піклування дорослих і держави. Про це записано у Конвенції про права дитини.
Стаття 23. Неповноцінна в розумовому або фізичному відношенні дитина має вести повноцінне і достойне життя в умовах, які забезпечують її гідність, сприяють почуттю впевненості в собі і полегшують її активну участь у житті суспільства.
5. Практична робота.
Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами (у підручнику с. 88).
Об’єднайтеся в три групи. Змоделюйте наведені ситуації. Назвіть способи допомоги людям з особливими потребами.
Перша група. У клас має прийти новий учень з обмеженими можливостями пересування (під час ходи він використовує палицю). Як ви його зустрінете? Як будете спілкуватися на перервах?
Друга група. Одноліток з вадами слуху пропонує товаришувати. Яку відповідь він може почути? Чи можуть у вас бути спільні інтереси?
Третя група. Клас готується до конкурсу інсценізації байок Леоніда Глібова. У вашій групі бере участь дівчинка з порушенням мовлення (у неї сильне заїкання). Якими будуть ваші пропозиції щодо її ролі в конкурсі?
6. Мозковий штурм.
Складання пам’ятки «Як поводитись, коли поруч із тобою живуть люди з особливими потребами».
Діти пропонують свої правила, рекомендації. Усе вчитель записує на дошці. На роботу відводиться 6 хв. Після цього колективно обговорюють усі правила, складають пам’ятку.
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в зошиті.
2. Робота з віршем.
Татова порада
Хлопчина вбіг із двору в хату,
до тата голосно гука:
— А я провідав у лікарні
свого найкращого дружка.
Тож правда, тату, я — чутливий
і маю серце золоте?
Замисливсь тато на хвилину
і так сказав йому на те:
— Коли тебе в тяжку хвилину
людина виручить з біди,
про це добро, аж поки віку,
ти, синку, пам’ятай завжди.
Коли ж людині щиросердно
ти зробиш сам добро колись, —
про це забудь, аж поки віку,
мовчи й нікому не хвались!
Лідія Компанієць
— У чому полягає татова порада?
3. Робота з прислів’ям.
• Людина починається із добра.
V. Підсумок уроку.
— Як ми повинні ставитись до людей із особливими потребами?
Перегляд відеоролика про допомогу дітям із особливими потребами (матеріал на диску).



Немає коментарів:

Дописати коментар