вівторок, 15 листопада 2016 р.

Фізичні чинники здоров’я

Тема уроку: Фізичні чинники здоров’я

Мета уроку: Формувати вміння і навички загартування, розширити уявлення про рухову активність іі корисний вплив на здоров’я
Тип уроку: Засвоєння нових знань, формування умінь і навичок.
Обладнання: Ілюстрації до теми, пам’ятка, таблиця,
Хід уроку

I. Організація класу
- Діти, сьогодні у нас присутні гості. Будь ласка, поверніться і привітайтесь.


II. Мотивація навчальної діяльності

Ти дізнаєшся про рухову активність, її користь, правила загартовування.
Щоб почуватися добре довгі роки життя, бути сильним і витривалим, треба вести здоровий спосіб життя. Додержуватися його потрібно з дитинства.
Пригадай
1.    Пригадай правила здорового способу життя.
2.    Які із цих правил ти виконуєш?
3.    Якими правилами нехтуєш? Чому?
4.    Чому треба додержуватися правил здорового способу життя?

III. Засвоєння нових знань

Одним з основних правил здорового способу життя та умовою росту й розвитку людини є достатня рухова активність. Виділяють рухову активність низьку, помірну та інтенсивну.
- СЛОВНИЧОК -
Інтенсивний (від латинського слова, що означає «напружений») — напружений, посилений.
Завдання
1.    За таблицею 3 визнач свою рухову активність протягом дня. Скільки часу в тебе триває:
•    низька активність;
•    помірна активність;
•    інтенсивна активність.
2.    Обговори одержані дані з учителем.
Таблиця 3
Види рухової активності
Рухова
активність
Дії
Низька
Розмірена повільна ходьба; сидіння за партою, столом; робота за комп’ютером; перегляд телепередач
Помірна
Швидка ходьба; прибирання оселі; допомога по господарству, гра на піаніно
Інтенсивна
Біг; заняття спортом, танцями; рухливі ігри
У твоєму віці найкраще щотижня займатися фізичними вправами тричі на тиждень по 30-40 хв. Особливо корисна ранкова гімнастика, спортивні заняття, рухливі ігри. Завдяки інтенсивній руховій активності твоя фігура буде привабливою, стрункою.
Якщо ти ще не робиш зарядку, подолай своє «не хочу». Вставай на 20 хвилин раніше. Цього часу досить, щоб зробити зарядку. Тоді увесь день будеш активним і життєрадісним.
Пригадай
Правила гігієни при виконанні фізичних вправ удома.
Цікаво знати, що...
Всесвітньо знаний український хірург і письменник Микола Михайлович Амосов (1913-2002) прожив довге успішне життя. Він розробив систему фізичних вправ і харчування. Сам багато ходив і всім рекомендував багато ходити. У книжках «Роздуми про здоров’я» і «Думки і серце» Микола Амосов пропагує здоровий спосіб життя.
За недостатності руху виникає гіподинамія. Вона стає причиною порушень розвитку скелета, втомлюваності, поганого сну.
- СЛОВНИЧОК -
Гіподинамія (походить від грецьких слів, що означають «зниження» та «сила») — стан організму, спричинений недостатністю рухової активності.
Координація (від латинських слів, що означають «разом» і «узгодження») — встановлення взаємозв’язку між рухами.
Поміркуй
Чому необхідно достатньо рухатися?
Учні впродовж дня довго сидять за партою у школі, за комп’ютером та біля телевізора вдома. Потрібно чергувати інтен
сивну рухову активність із низькою. Це покращує стан організму, зокрема зміцнює серце. У людини, яка достатньо рухається, хороша координація рухів і маса тіла відповідає віковій нормі. Рухова активність сприяє розвитку розумових здібностей, покращує настрій.
Уже в прадавні часи люди розуміли, що посильний біг зберігає та зміцнює здоров’я.
ФАКТИ
•    Дві з половиною тисячі років тому на скелі в Елладі було викарбувано слова: «Хочеш бути сильним — бігай!
Хочеш бути красивим — бігай! Хочеш бути розумним — бігай!».
•    Давньогрецький філософ Арісто-тель проводив уроки, прогулюючись разом з учнями, бо вважав: «Думки стають жвавішими, якщо тіло розігріте прогулянкою».
Багато спортсменів не тільки вибороли перемогу на міжнародних змаганнях, а й здобули вчені ступені.
Наприклад, українські боксери Віталій та Володимир Клички стали кандидатами наук з фізичного виховання і спорту.
Пригадай
Що сприяє розвитку твого організму?
Як правильно загартовуватися
Загартовування — це комплекс дій для зміцнення організму. Вони допомагають підвищувати опірність організму до несприятливих зовнішніх впливів, здійснювати профілактику застудних захворювань. Ти вже знаєш, що загартовування проводять за допомогою сонця, повітря, води.
Пригадай
Розглянь малюнки. Назви відомі тобі способи загартовування.
http://narodna-osvita.com.ua/uploads/osnovy-5-boychenko_files/104.png
Організм загартованої людини здатний пристосовуватися до мінливих умов довкілля. Загартовуватися слід поступово, систематично, дозовано, добираючи ті способи, які найбільше підходять. Не варто надто захоплюватися. Завжди пам’ятай правила загартовування (додаток 3). За допомогою старших:
•    добирай способи загартовування, які підходять саме тобі;
•    загартовуйся поступово;
•    виконуй процедури систематично;
•    стеж за часом виконання процедур.
Завдання
1.    Що необхідно для нормального розвитку твого організму?
2.    Що негативно впливає на фізичний розвиток підлітка?
3.    Наведи приклади корисної для тебе інтенсивної рухової активності.
4.    Оціни свою рухову активність.
5.    Які риси характеру формують заняття спортом та фізичними вправами?
6.    Чим небезпечна гіподинамія?
7.    Скільки часу на загартовування відведено в твоєму розпорядку дня?
8.    Якщо ти забув про загартовування, переглянь свій розпорядок дня.

Ситуаційні завдання
1.    Софійка щодня ретельно виконує домашні завдання. Часу на прогулянки не вистачає. У кінці тижня вона дуже втомлена. Тому в неділю дівчинка гуляє в парку по 3-4 години.
Чи правильно чинить дівчинка? Чому? Що ти їй порадиш?
2.    Сашко з дитинства загартовується: щодня обливається холодною водою. Петрусь вважає, що для здоров’я краще і простіше взимку вживати вітаміни.
А як думаєш ти? Поясни.
Це допоможе в житті
•    Для здоров’я потрібно достатньо рухатися.
•    Ранкова зарядка додасть сили бути активним і життєрадісним увесь день.
•    Щоб менше хворіти — загартовуйся. Завжди пам’ятай і дотримуйся основних принципів загартовування.

ІV. Підсумок
Запишіть домашне завдання параграф 11



Немає коментарів:

Дописати коментар